Küsimus nr 404

KS küsis (7. okt 2002)
Olen käinud Tartus väga korralikult hambaarsti juures oma hambaid kontrollimas (vähemalt 2 korda aastas), põhimõttega, et kõik defektid saaksid juba varakult avastatud. Viimased korrad külastasin hambaarsti aprillis ja juuli lõpus, kui mulle öeldi, et hambad on absoluutselt korras.
Paar nädalat hiljem murdus purihambal ära suur kild. Otsustasin minna teise hambaarsti juurde, kus mulle tehti kogu lõualuu pilt, mis näitas 5 sekundaarse kaariese olemasolu, millest üks lähenes juba hambanärvile. On täiesti selge, et sellised hambaaugud ei teki ühe kuuga.
Kuidas on see võimalik, et hambaarst ei tunne ära kaariest? Milles seisnevad sellise hambaarsti oskused ja hambaravi firma töö kvaliteet? Reklaamitakse, et külastage regulaarselt oma hambaarsti - olen raisanud sellele hulga aega ja raha ning tulemus on see, et vaevlen hambavalu käes. Kas oleks võimalik, et vähemalt teistesse patsientidesse hoolikamalt suhtutaks?
Marek Vink vastas (2002-10-08 08:02)
Sellisele küsimusele on raske vastata. Põhimõtteliselt võib paralleele tuua mistahes elualadelt. Kõik automehhaanikud ei saa ka auto remontimisega hakkama. Kõik kokad ei oska ühtemoodi hästi süüa teha. Kõik me oleme ennekõike inimesed oma individuaalsete võimete ja oskustega. Ja olen nõus, et kliendil/patsiendil on väga raske seda "õiget", teda rahuldavat teenindajat/arsti leida.
Marek Vink Marek Vink, hambaarst

Haridus: Tartu Ülikool 1989-1992, Helsingi Ülikool 1992-1995. Tartu Ülikooli õppejõud 1997-2005. Hetkel hambaarst Al Mare Hambakliinikus. Hambaarstide Liidu president

Seotud asutusega:
· Meliva Al Mare hambakliinik Vabaõhumuuseumi tee 2A, Tallinn

NB! Meie leht kasutab küpsiseid (cookies) veebiliikluse analüüsimiseks ning kasutajakogemuse parandamiseks. Jätkates veebilehe kasutamist, nõustud küpsiste salvestamisega sinu arvutisse.