Harjutusi karpaalkanali sündroomi ennetamiseks

3. mai 2002


Kui teie käsi on töötamise ajal sagedasti pinges, on mõistlik enne tööle asumist teha väike eelsoojendus, mis efektiivselt väldib karpaalkanali sündroomi teket.

Järgnevad harjutused on välja töötanud dr. H Seradge (Oklahoma Ülikool, USA). Tema poolt läbi viidud uuringud näitavad, et mõõduka karpaalkanali sündroomi korral oli 2 inimesel 3-st võimalik vältida kirurgilist sekkumist ning sündroomi süptomeid vähendada. See on 2 korda edukam kui ükskõik milline muu mittekirurgiline meetod. Kui patsiendil on juba mitmeid CTS-i sümptomeid ning vaevused on kestnud pikemat aega, pole järgnevate harjutuste sooritamine enam soovitatav, kuna siis on ainus lahendus kirurgiline sekkumine.

Järgnevaid harjutusi tuleks sooritada suhteliselt kiiresti umbes 5 minuti jooksul enne tööle asumist - see sarnaneb lihaste soojendusele, mida teevad tippsportlased vigastuste vältimiseks.

A
Siruta käelaba ning sõrmed kogu pikkuses välja ning painuta üles. Loe 5-ni ja lase käed lõdvaks.
harjutus A
harjutus B B
Siruta sõrmed ja käelabad ettepoole ning lase lõdvaks. Keskendu lõdvestumisele.
C
Pigista käelabad tihedalt rusikasse
harjutus C
harjutus D D
Seejärel painuta rusikas käsi allapoole ning loe rahulikult 5-ni.
E
Siruta uuesti käed ja sõrmed välja ning lõdvesta neid, lugedes 5-ni
harjutus E

Harjutust tuleks korrata 10 korda. Seejärel tuleb lasta käed lõdvalt alla rippu ning õrnalt raputada mõned sekundid.

Vaata lisaks:

karpaalkanali sündroom