Küsimus nr 6922

Lenka küsis (9. märts 2015)
Mul mure 9aastase lapsega. Õigemini see mure on aegade algusest peale olnud, et laps ei huvitu hambapesust. Alati venitab hambapesu algusega ja pesemine on ka selline, et vaid ühest kohast peseb kogu aeg ja korralikult, teised kohad teeb lohakalt ja aeglaselt. Hambaharja närib paari korraga inetuks rootsuks. Olen proovinud tal endal lasta pesta, aga see ei vii oluliselt kuskile seega aeg-ajalt pesen ma tal neid ise, kuigi temale see ei meeldi. Me tülitseme nii palju selle hambapesu pärast. Olen proovinud nii piitsa kui prääniku meetodit. Räägin rahulikult ja ta saab aru et jajah, peab pesema aga millegipärast ei taha ta seda korralikult teha. Kuna kahjuks olen ise ehtne näide, mis saab siis kui hambaid korralikult ei pese… need on katki ja koledad aga ka see teda ei morjenda. Olen näidanud talle ka pilte interneti avarustest, ei mõju oluliselt.
Olen ostnud elektrilise hambaharja, eih, ka see ei pakkunud pinget. Räägin et keegi ei ole su sõber, kui sul on kollased ja koledad hambad.
Ta ei taha sel hambapesu teemal eriti peatuda, teab et peseb valesti ja lohakalt aga parandada asja ei taha
Kuidas edasi?
Terje Altosaar vastas (2015-03-16 15:13)
Tere Lenka

Kahjuks, julgen ainult arvata kuidas lapses motivatsiooni tõsta. Asjakohast infot võib saada ka oma tibu klassijuhatajalt, kes teab mis antud olukorras võib aidata.
Laste puhul on kindlasti väga oluline teadmine, kuidas neid motiveerida – see ei tohiks toimuda kamandavas stiilis: „Tee seda…!“, pigem tuleks vanemal teha lapsele nn pakkumisi. Kuna laps otsib oma suunda ise, siis saavad vanemad teda atraktiivsete pakkumiste abil vaid veidi suunata. Minu teada on olemas kaks võimalust, mille abil on võimalik motivatsiooni saavutada: Esmalt on see millegi äravõtmine ehk millestki ilmajätmine, millegi puudumise tekitamine, mis äratab lapses vajaduse. Teiseks väga oluliseks motiveerimisvõimaluseks on siiras kiitus. Lapsed, kes tublide õpitulemuste/saavutuste eest sageli kiitust pälvivad, on rohkem saavutuste-altid kui need, kellega alatasa rahulolematud ollakse. Põhjendamatult sagedane laitus võib viia täieliku motivatsiooni kadumiseni – sama tõde kehtib ka täiskasvanute puhul.

Soovitan vaadata neid linke
http://www.hambaarst.ee/artiklid/92
http://kiku.hambaarst.ee/suukool
http://kiku.hambaarst.ee/suukool/40416
http://kiku.hambaarst.ee/suukool/40346
http://kiku.hambaarst.ee/suukool/40352
http://kiku.hambaarst.ee/multikad
http://kiku.hambaarst.ee/mersu
http://www.hambaarst.ee/flash/13068/igemete-kaitsm...

Ikka jõudu oma lapse kauni naeratuse saavutamiseks ja hoidmiseks

Terje Altosaar


Terje Altosaar Terje Altosaar, suuhügienist

Lõpetanud 2003 Helsingin Ammattinkorkeakoulun Sdati, 1995.a Helsingin IV Terveydenhuolto Oppilaitos. Täiendused ka Soomes, Rootsis, Saksamaal, Austrias jne. Töötanud suuhügienistina ja lektorina. Töötanud välja hambaarstiabide ja suuhügienistide kutseoskusnõuded. Hetkel töötab AS ODE Hambakliinik suuhügienistina. Projektimeeskonnas "Laste hammaste tervis"

Seotud asutustega:
· Dukan & Korrovits Hambaravi Kitsas 8, I korrus, Tartu, Tartumaa
· ODE AS Riia 11, Tartu, Tartumaa